
VRAAG
Ik kom veel bedrijven tegen die social media eigenlijk niet zo leuk vinden, maar ze voelen wel het belang van het gebruik van social media.
Terecht! het gebruik van social media is HET marketing instrument om je klant/doelgroep te bereiken op dit moment. Goed uitzoeken wie is nou jou doelgroep? vervolgens goede content vergaren en je met regelmaat laten zien op de diverse social media kanalen. (meerdere keren per week).
PROJECT
Ik heb een eigen stappenplan bedacht, deze is als volgt;
1. Kennismaking
2. Adviesrapport, die wij live bespreken. Het advies volgt n.a.v. de verkregen informatie uit de kennismaking en eigen kort onderzoek in de bestaande social media kanalen van de klant.
3. Content brainstorm
4. Content verzamelen en organiseren in een tool zoals Trello
5. Content aanvullen met juiste teksten/beeldmateriaal zodat we social sedia posts krijgen
6. Social media posts inplannen d.m.v. gebruik van een tool (zoals Hootsuite/Buffer) of een eigen planning
OPLOSSING
De klant heeft meer feeling bij Social media, het is duidelijk wie de doelgroep is van de klant en wat hij/zij wil zien.
We hebben voor minimaal een half jaar aan content vergaart en uitgewerkt in posts. Je social media kanalen lopen hiermee door, waar de klant alleen nog AdHoc posts en/of stories erbij hoeft te plaatsen
KLANTEN
- Portula Noorwegen - verkoop van een tweede huis in Noorwegen
- Spacemonkey - Susanne Bakkenist